Cseretáborok

Lions táborbeszámolók

2018. Mátyás

indulás: 2018. július 21.
vége: 2018. augusztus 12.
ország: Finnorszag
tábor neve: Metsakärtano

-       2018 nyarán volt szerencsém részt venni a Lions klub csereprogramjában. Idén utaztam először a szervezettel, és az úti cél nem volt más mint Finnország. A táborba való jelentkezésem zökkenőmentes volt. Július 21.-én indultam, és Augusztus 12.-én érkeztem.

-       Az első úti cél Helsinki volt, ahol a repülőről való leszállás után, három óra várakozás következett. Vonatra szálltam, és megcéloztam Oulu városát. A közel öt órás út zökkenőmentes volt. Percre pontosan érkeztem a vasútállomásra, ahol a fogadó családom várt.

-       Az első hetet Muhosban, egy Oulutól 40 km-re fekvő faluban töltöttem. Látványossággal nem voltunk elhalmozva, de ott volt nekünk a természet. Sport, kertészkedés, és hosszú túrák. Első észrevételeim közé tartozott a mindenhol tiszteletben tartott tisztaság, rend és csend. Sehol egy eldobott palack, de még egy cigaretta csikk sem. A családom pedig kedves és segítőkész volt. Többször bevittek a városba, és megmutattak mindent amit csak lehetett. Megtanítottak egy finn nemzeti sportra, a baseballra. Később pedig még egy meccsre is kimentünk, aminek még a végére sem értettem meg a szabályit.

-       A második héten Kuopioba utaztam, ahol egy másik család várt. Itt megismerkedtem három akkor még idegen fiúval, akikkel együtt mentem később táborozni. Egy tó melletti házban laktunk, szóval adott volt a napi háromszori fürdés és kajakozás. Sokat nevettünk és megismertük egymás kultúráját. Mint említettem a kevés látnivalót az előző városban, itt sem voltunk eleresztve azokkal. Azonban az estébe nyúló túrázások mindent fölülmúltak. Többször volt hogy éjfél környékén értünk haza de senki nem izgult hiszen képtelenség volt hogy bármi baj történjen velünk.

-       Ezután elkövetkezett a tábor. Egy hét, 32 cserediák 18 országból. Mit ne mondjak, elütöttük az időt valahogy. Eleinte össze kellett szoknunk, de pár nap csapatépítés után már semmi nem szabhatott gátat a szórakozásunknak.

-       Főleg sportoltunk, rossz időben kártyáztunk és sokat nevettünk. Mindennapos volt a fürdés a közeli tóban, és a szaunázás. Felejthetetlenek maradnak azok az esték amikor a tábortűz körül ültünk és énekeltünk, beszélgettünk. Néha még a farkasok vonyítását is lehetett hallani. Továbbá, minden diáknak elő kellett adnia egy prezentációt a saját országáról. (Ezt azonban még ott is el lehetett készíteni)

-       Az ellátás és a kifogástalan volt. Napi négyszeri étkezés, és szinte korlátlan ital fogyasztás. A szállásunk egy nagy, körülbelül húsz szobás házból állt. Egy szobában  kettő, maximum három ember lakott, így ezt is elsőrangúnak mondanám.

-       Sajnos negatívumnak kell felhoznom azt, hogy a tábor az erdő közepén helyezkedett el, ami nem biztosított túl sok változatosságot egyik és másik nap között. Ezen lehetne talán fejleszteniük, de amúgy mindannyian keveseltük az egy hetet amit együtt töltöttünk.

-       A vissza út is gördülékenyen ment. Menetrendszerinti busz járt a táborhelységről, és volt aki a közeli reptéren, volt aki pedig a vasútállomáson szállt le. Én az utóbbiakhoz tartoztam. Három óra vonat út, ami amúgy szintén első osztályú volt, majd repülővel haza.

-       Befejezésképpen szeretném megköszönni még egyszer a klub támogatását, hiszen életre szóló élményben volt részem. A tábort, illetve Finnországot pedig bárkinek tudom ajánlani, aki szereti a csendet és egy olyan országot szeretne látni, amitől mi is sokat tanulhatnánk.

Képgaléria

Beszámolók éves bontásban

Országos Lions Bál - Stefánia Palota kezdés: 2019. február 02. 19:00 vége: 2019. február 03. 02:00

2019. február 2-án a Stefánia Palota ad helyet a Lions Clubok Magyarországi Szövetségének éves báljának, melyre minden kedves tagunkat és támogatónkat szeretettel várunk!

1% támogatás

Kérjük, adója 1 %-ával támogassa szervezetünket, és általa a hátrányos helyzetűeket. Klubunk az adományok 100%-át a nélkülözőknek juttatja.

LIONS Clubok Magyarországi Szövetsége D-119

Adószámunk:
19675132-1-42
Számlaszám:
10300002-20333522-00003285

cím: 1065 Budapest,
Podmaniczky utca 16. Fsz 6.