Cseretáborok

Lions táborbeszámolók

2019. Balázs

indulás: 2019. július 29.
vége: 2019. augusztus 14.
ország: Anglia - Egyesült Királyság
tábor neve: Doncaster

Nyári Balázs vagyok, és idén immár másodszor volt szerencsém részt venni a Lions Clubok nemzetközi táborai egyikében, ezúttal az Egyesült Királyságban. Már az utazási előkészületek során tájékoztattak minket a tábor szervezői az utazást megelőző teendőkről, valamint felvettük a fogadócsaládokkal a kapcsolatot.

Az utazás teljesen gördülékenyen ment, Londonban a reptéren már vártak páran a szervezők közül, továbbá Augusto Brazíliából, valamint Val, a hölgy, aki elszállásolt minket az első hét során.

Val délen, a La Manche csatorna partján egy Lancing nevű gyönyörű, tipikus angol kisvárosban él. Augustoval többször lementünk a tengerpartra is. Az első hét során a környéken néztünk szét a többiekkel, akik szintén a közelben kerültek elszállásolásra. Ellátogattunk többek között Doverbe, Brightonba, sőt, egy napra még Londonba is elmentünk.

A hét elteltével elbúcsúztunk a családoktól, és egy napos út után megérkeztünk Doncasterbe, egy észak-angliai városba, a tábor helyszínére. A tábor maga egy siketek és nagyothallók számára kialakított iskolában volt. Már az érkeztünkkor nagyon szívélyesen fogadtak bennünket, és megkaptuk név szerint a nekünk összeállított csomagot. Ebben benne volt az elkövetkezendő közel két hét programja, egy fekete baseballsapka, és három darab lila póló a tábor címerével ellátva. Minden nap ezeket a pólókat kellett viselni.

A csomagok átadása után rögtön egyeztették velünk a szobák beosztását. Én Henryvel kerültem össze, egy tajvani fiúval. Elfoglaltuk a szobákat, majd a vacsora következett, ami néhány este kivételével mindig az iskola étkezdéjében volt.

A táborban nagyjából negyvenen lehettünk szó szerint a világ minden tájáról. Indonéziából, Brazíliából, Argentínából, Kanadából, de még Japánból, és még sok európai országból is érkeztek fiatalok.

A tábor alatti programok meglehetősen sokszínűek voltak. Városok látogatása, kenuzás és falmászás, jégkorcsolya, múzeumok, minden, amit csak el lehet képzelni. Mindenhol a helyi Lions Club üdvözölt bennünket, és gondoskodtak a szórakozásunkról.

Ebéd általában az aznapi programok közti szünetekben volt. Mindig lehetőségünk volt még előző nap választani (bizonyos lehetőségek közül). Én elég válogatósnak tartom magam, de egyik étkezés alkalmával sem találtam semmi kivetnivalót. Természetesen, aki akart szabadon választhatott más éttermek kínálatából is (saját költségén).

Én a tábor minden percét imádtam. Jó barátokat és felejthetetlen élményeket szereztem, csakis ajánlani tudom mindenkinek. Ezúton is szeretném megköszönni a Lions Clubnak a támogatást, és a lehetőséget.

Képgaléria

Beszámolók éves bontásban

1% támogatás

Kérjük, adója 1 %-ával támogassa szervezetünket, és általa a hátrányos helyzetűeket. Klubunk az adományok 100%-át a nélkülözőknek juttatja.

LIONS Clubok Magyarországi Szövetsége D-119

Adószámunk:
19675132-1-42
Számlaszám:
11732002-23568132

cím: 1065 Budapest,
Podmaniczky utca 16. Fsz 6.